Longering

2012-06-05 21:15:10 Häst
» Kommentarer(1) «


Ja, longeringen gick ju sisådär. Har ju gått så himla bra de senaste gånger vi kört nu men nu när mamma och pappa tittade på när jag longerade så skulle hon bara "dra sig utåt" hela tiden. Galloppen fick vi kämpa på med bra länge innan hon ens tog hela varvet för det vara bara bus och rus som gällde tydligen.

Men lite motgångar måste man ju ha också hon var ju faktiskt jätteduktig på att lyssna från trav till skritt och tvärtom samt tempot i dessa gångarter. Men INTE galoppen, fortfortfort skulle det gå men som sagt så fick vi även till den tillslut.

Sedan löslongerade jag henne utan lina så hon fick springa av sig lite och efter att jag var klar så gjorde mamma lika dant och då passade jag på at fota. Fick även lite bilder på fölet som föddes förra veckan, såå otroligt smal och liten sötpluppen!

Bilderna vart lite suddiga, försöker och försöker ställa inte rätt inställningar på kamerajäkeln men inget blir riktigt bra. Det är ju supersvårt att ta en bild ju med en häst som springer i full fart. Men några hyffsade vart det iaf:)



Kommentarer
Postat av: mejzzor

nawwwww....

vad fin heras föl är<33

2012-06-06 @ 09:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback