Barnmat

2012-05-03 09:00:22 Tips-Baby
» Kommentarer(0) «


Jag gör nästan all min barnmat själv till Wilgot eftersom då vet jag verkligen vad de innehåller och det är ju faktist roligt också!

Ett undantag är bara att jag köper gröten som han får varje morgon eftersom den innehåller mycket järn så den brukar jag bara mosa i några hallon i eller blåbär och banan.

Här är några av de recept jag använder:

Grönsaks-potatis -pure:

4 Potatisar
2 msk gröna ärter
2 msk rivna morötter
2 msk finhackat brockoli
+ lite smör och rapsolja

Mixa allt med en stavmixer

Äppel och päron -mos:

Skala 4 äpplen och 3 päron och skär dem i mindre bitar. Blanda de sedan med vatten i en kastrull. Koka upp vattnet och frukterna tills de blir mjuka. Mixa ihop dem till önskad konsistens, blanda eventuellt ner lite ersättning, modersmjölk eller vatten. Man kan även tillsätta lite kanel.


Jag brukar göra stora portioner så jag kan frysa in dem i portionsförpackningar, väldigt enkelt att bara ta fram och tina upp kvällen innan:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback