Babyprodukter

2012-05-03 08:55:27 Tips-Baby
» Kommentarer(0) «


har precis läst ut en superbra och nyttig bok, badskumt heter den. Den borde alla läsa, HERREGUD vad mycket skit det är i alla dusch och badprodukter. Efter att ha läst denna bok så läser jag frenetiskt på alla schampon , tvålar .. ja allt! Och det är ju som det stor i boken , 1 miljon ingredienser!

Inte nog med detta så är det inte bättre bara för att det står baby på produkterna, det är snarare mer skit i vissa av dessa produkter. Så nu har jag nästan helt slutat med att använde våtservetter (läs på baksidan om vad de innehåller så förstår ni) Utan använder bara "torra" servetter som är miljömärkta och oblekta. För ja, nästan alla vita servetter bleks i klor eller något annat hemskt för att vi ska köpa dem. Och dessa använder vi till våra älskade barn?

Dessutom har jag slängt alla babyprodukter som jag hade tidigare. För liberocreme lät ju jättebra, baserat på rapsolja. Men icke, med alla dessa onödiga och dåliga ingredienser.

Så efter ett oerhör febrilt sökande så hittade jag faktist två bra schampo och tvålprodukter till wilgot på apoteket med ytters få ingredienser. Dessutom är de totalt ofarligt att äta samt svider ej i ögonen.

+ att de är utan parfym och färgämen. Kan ju inte säga att de luktar speciellt gott men varför ska bebisen lukta lavendel, citron eller ja vad dessa produkter nu är parfymerade med. Bebisar luktar ju så gott endå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback